söndag 5 februari 2017

Skyltsöndag # 91

Ny söndag ... nya skyltar :)

Bästa BP förvaltar denna utmaning
 och
  HÄR hittar du hennes länklista till övriga "skyltare".

En gammal bild från arkivet...

... en ganska gammal bild på en gammal flaska.
  Minns du diskussionerna om de s.k. monstertjurarna, som gick höga då det var aktuellt?

... och en alldeles ny från härom dagen.
Hm ... kreativiteten - undrar om det är att skylten i fönstret är i liggande ställning ... ?


Jag har varit lite deppig över att en del av mina bloggvänner under lång tid inte kunnat kommentera hos mig, så efter mycket funderande fram och tillbaka, så flyttar jag nu till Wordpress.

Det känns väldigt ovant och det kommer nog att ta ett tag innan jag känner mig bekväm där, men jag ska i alla fall försöka.

Tack kära bloggvänner för allt!

Nu hoppas jag förstås att ni följer med mig dit ... min nya adress blir ANKIS BILDBLOGG ...

 Välkomna!

               

11 kommentarer:

  1. Hela bloggen flyttar du? Ska försöka få in din nya adress...

    SvaraRadera
  2. Jag följer med dig till din nya sida :-) Tack själv för allt här, du har glatt mig i alla mina bloggår!Lycka till där!
    Sista bildskylten med boken på sned är ju bara så kreativ!
    Det samma gäller hos mig med kommentarer då och då, har det hänt för dig?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den första skylten är rolig och himla kultig - ja, inte skylten då utan Gulf kannan och flaskorna med olja(?) i fönstret. Tvåan skrattade jag gott åt kan jag säga. Minns diskussionen och alla bilder som visades i media. Å trean - ja, det är ju just det - kreativitet kan vara liggande, så att man som betraktare måste vrida på huvudet;-)

    Är oerhört stolt över dig att du ger dig in på Wordpress. Min egen IQ klarar inte av programmet som jag tycker är svårt att få kläm på. Men du är ju betydligt smartare än jag så... Klart jag hänger med din nya blogg:-)

    Tre toppen skyltar - 1 000 tack för dom och länkarna:-)

    SvaraRadera
  4. Trevliga skyltar, jag minns i början av den här utmaningen, man var nog lite farligt i trafiken för plöstligt dök de ju upp en häftig skylt när man var ute o körde :) nu har jag varit pausad så länge från bloggvärlden så jag hade nästan glömt de här med skyltar. Får börja fundera på att igen.
    Är med i din flytt.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Självklart Anki att jag följer med dig på den nya bloggen. Din blogg har haft så mycket intressant och kul att ge, när ni reser rund med eran bobil
    så känns det som även jag är med på de utflykterna.
    Det är jag som har varit lite eller mycket seg denna januari, deppig, sur och arg på mig själv, väder och vind (en försenad sorg efter Sixten)
    Måste skaffa ny kisse, saknar något mjukt att gosa med, har alltid haft katt, vill förstås ha hund också, 'fniss' . . .
    Infektion i kroppen har kanske gjort sitt hoppas man slipper influensan och kräksjukan, men jag håller mig hemma. Synd att klaga men så är det.

    Tänk vad många tokiga och roliga skyltar det finns och att kunna hitta dem bara si så där . . .
    Vi har haft töserna Lina Annie 13 och 15 år, här i helgen så farmor o farfar har haft riktigt kul.Vilken härlig kul tid det är, men jag skulle inte vilja vara i deras ålder, men nu kan man ändå vara med dem i deras 'fniss och snack' och jag livas upp till tusen. Mello blev det så klart för oss.

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara säga att jag utan minsta problem hittade din nya blogg. Självklart kommenterade jag, men uppenbarligen gillar WP mig inte, då kommentaren har gått upp i rök. Ingen fara, då jag faktiskt glömde att tacka dig för länken i kommentaren. Det gör jag nu i stället. Sajten är ju jättefin! Bra jobbat där! Är mäkta impad över dig Anki!

    Åsså en sak till. La in din nya blogg som länk i min lista. Om du går in hos mig och kollar min länklista så ser du att din rubrikbild är en jättestor blaffa i stället för en liten ikon. Det händer hos Anita också ibland. Har ingen aning hur hon brukar fixa det, å själv räcker min IQ ju inte till Wordpress...

    PS. Historien om presenten - hahaha:-))))) DS.

    SvaraRadera
  7. Ibland går det bra att kommentera ibland inte. Men idag gick det. Men vilket jobb 😱 Jag försökte mig också på wordpress men gav upp 😂 Ha det bra, snart är det vår! ❤

    SvaraRadera
  8. Ja det har varit väldigt klurigt att kommentera hos dig ibland. Jag undrar om även jag har problem med sådant på min blogg?
    Visst minns jag Belgian blue. Människor är inte kloka rent ut sagt.

    SvaraRadera
  9. Följer självklart med!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Fick se NU att du bytt blogg! Följer med... kram 💚

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)